Back to the Future?

Nee,  dat zou ik het niet noemen. De afgelopen tijd was op België een mooie BBC detective serie te zien, Shetland. Bij het zien van deze rond Lerwick opgenomen serie kwamen beelden bij mij terug van jaren geleden. 1986 om precies te zijn. Met mijn toenmalige camera’s de Nikon EM en een Nikkormat Ft3, een zelfgemaakte backpack een lading Fujifilm en mijn kleine groene tentje vloog ik via Edingburgh naar Lerwick’s Sumburg Airport.

131111_049

Om vandaar door te reizen naar één van de meest afgelegen eilandjes die ik ooit bezocht heb.

131111_055

Máár 1 troost,  in een tijd dat er nog geen mobiele telefoons waren, was er in ieder geval zélfs op de meest afgelegen plek toch altijd zo’n ouderwetse rode belcel in de buurt !

131111_047-bewerkt

Een bezoekje met hulp van Google’s Maps en streetview leert dat de telefooncel er niet meer staat. Jammer voor het landschap, maarja…  dat is vooruitgang !

Geef een reactie

