Iets meer uitleg en verklaring ?

Ik werd benaderd door iemand die enige tijd terug een van mijn workshops straatfotografie volgde, hij was gecharmeerd van mijn straatfotografie, volgde mij inmiddels via FB en wilde weten waarom ik nooit de technische gegevens van mijn foto’s vermeldde. Hij vroeg zich af of ik soms de geheimen “van de keuken” voor mijzelf wilde houden. Ik heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ik probeer met mijn straatfotografie een verhaaltje te vertellen, waarbij de techniek wat mij betreft eigenlijk totaal ondergeschikt is. Maar vooruit bij deze dan, én ik zal regelmatig wat foto’s plaatsen en daarbij iets meer vertellen over het tot stand komen van het werk.

Broodje Plaka

Deze opname maakte ik in de toeristenwijk Plaka van Athene, niet vér van het Synthagma plein. Laat op de avond, weinig licht dus daarom ISO 6400, 1/16 sec en vervolgens omgezet in ZWW met behulp van Silver efex Pro.

Geef een reactie

