De Loerende Fotograaf

Ik heb er altijd veel plezier in om met een groep fotografen tijdens een workshop de straat op te gaan. Zoals hier in de Antwerpse Diamantwijk.  Nadeel daarvan kan dan natuurlijk wél zijn dat er nu en dan een deelnemer aan die workshop nét even lekker in beeld staat. Maar ja…..  zoals onze Johan Cruyff indertijd al zei…..  Ieder nadeel hep z’n voordeel !  Deze opname noem ik dan ook maar “De Loerende Fotograaf”   Hier ik ben duidelijk door de knieën gegaan om een wat lager standpunt te bereiken (  dat ik met mijn stramme knieën vervolgens moeite heb om weer overeind te komen neem ik dan maar op de koop toe ) . Dit is ook één van de dingen die ik tijdens de workshops steeds weer naar voren breng. Door de knieën, om met een lager standpunt meer dynamiek in de opname te verkrijgen.  Deze werd gemaakt met ( natuurlijk ) de Fijifilm X-T1 voorzien van het 23mm 1.4 objectief  op 1/210sec bij 2.8 en 200ISO.  Omzetting vervolgens gedaan vanuit Lightroom via Silver Efex Pro en daarna in Photoshop nog wat ouderwets doordrukken en tegenhouden.

Chassidisch in Antwerpen

Geef een reactie

