Goudzoeker op de Keizersgracht

Nu kun je natuurlijk stellen dat wie in Amsterdamse binnenstad aan een gracht woont automatisch een Goudzoeker genoemd mag worden, maar dat is bij deze vroege fietser duidelijk niet het geval. Vroeg op een zaterdagochtend eind november loop ik,  na mijn auto bijna voor de deur van FOAM fotografiemuseum  geparkeerd te hebben , over de Keizersgracht, onderweg naar het ontmoetingspunt van mijn workshop straatfotografie, die ik deze ochtend zal gaan geven. Het is koud ! de eerste echt koude ochtend van dit najaar. Ergens ter hoogte van de Huidenstraat passeer ik een vent die een beetje onduidelijk aan zijn fiets staat te morrelen, en nee….. hij was hem niet aan het stelen.  De man zag er nét even anders uit met zijn schepje op de bagagedrager, vreemde hoed en lange jas.  Reden genoeg om een tiental meters door te lopen en hem even op te wachten op het hoekje van de Huidenstraat.  Je moet altijd maar afwachten of zoiets goed uitpakt, want voor hetzelfde geld rijdt hij de andere kant op, tegen het verkeer in ( wat trouwens vrij normaal is voor fietsers in Amsterdam ).  Maar het lukt, hij kijkt mij wat nieuwsgierig aan terwijl ik mijn X-T1 op hem richt.  Met de 1.2/56mm weet ik hem precies uit te kaderen terwijl hij moeizaam tegen de brug op fietst om vervolgens al snel uit beeld te verdwijnen.

Goudzoeker op de Keizersgracht

 

Geef een reactie

