Wat er allemaal niet mag in de Koopgoot !

Afgelopen zaterdag deed ik weer eens een workshop Straatfotografie in Rotterdam, en waar ik bij eerdere gelegenheden vaak in de buurt van de Markt aan het Blaak en de Markthal bleef, besloot ik deze keer eens een wat andere kant op te wandelen. Zodoende kwamen we op een bepaald moment terecht in wat in de volksmond de “koopgoot” genoemd wordt. Ofwel de Beurs-traverse. Ik had al eens gehoord en gelezen dat men het de straatfotograaf nog al eens lastig maakt op deze lokatie en aangezien ik de confrontatie met veel plezier niet uit de weg ga…  om een lang verhaal kort te maken,  ik zag van alles, fotograferen, filmen, fietsen, allemaal zaken die volgens de aangebrachte bordjes niet toegestaan zijn……..  Er werd door sommigen wél afkeurend gekeken,  maar ja, dié heb je óveral……..

fotograferen in de koopgoot

5 thoughts on “Wat er allemaal niet mag in de Koopgoot !

  1. Ik weet niet of de blik voor jou, voor de andere fotografe of voor de fietser was maar ze kijkt wel zuur. Levert jou wel een leuke foto op

  2. k wist nog geeneens dat t hier “verboden”is, behoort tot 1 van mn jachtgronden:-)..een vraag welke fujilenzen gebruik je doorgaans voor je straatfotografie, je zal allicht een favoriet hebben? Ik ben zelf sinds een maand of zo de blijde eigenaar van de X70, het manuele werk vind ik wel heel prettig. Ik heb de OM-D-E1 met 12-40mm, maar denk er heel sterk aan om de X10T aan te schaffen-APS-C en knoppologie… Lens : 16mm lijkt me erg aantrekkelijk (heel duur,maar ok ..) of eerst eens een tijd met de 18-55 aan de slag. groet Peter

    • Dag Peter, Er zijn nogal wat meningen over dat “fotografieverbod” in de koopgoot. Naar mijn mening houdt een dergelijk verbod ook op geen enkele manier stand. Wat betreft de X-T1 en andere Fujifilm camera’s ik gebruik vrijwel altijd de X-T1 voorzien van een 23mm en een 56mm fujinon objectief. De OM-D is een mooie camera maar ik heb indertijd gekozen voor de naar mijn mening toch betere sensor van de X-T1 ( die trouwens dezelfde is als de X-T10 ) Als je gevoelig bent voor de knoppologie van eea, dan zou de X-T1 je waarschijnlijk nog beter bevallen!

      • Weet je wat ik wel zou willen zien in NL? Dat winkels op dezelfde klantvriendelijke wijze zouden opereren als in de VS. Dat het mogelijk is om een bepaalde combinatie(in ons gevalFuji) te huren. Mijn geld groeit nog steeds niet aan n boompje. Calumet rdam heeft nu n xt1 met 16-50 te huur. In mijn geval zou ik ook de xt10 met 16mm willen vergelijken in t echt. Zodat je tot n verstandig besluit kan komen,en ik wil best huurbedrag betalen,dat verdien je terug. Landelijk zijn ook de prijsafspraken goed zichtbaar,ik begrijp t niet hoor. Iedereen heeft internet,en dus ook toegang tot n internationale markt. Maar goed,bij Calumet is er in ieder geval een Fuji begin gemaakt :-), ik hoop dat ze daar mee doorgaan. Bedankt voor je eerdere reactie.

      • Eigenlijk is het bij de meeste online winkels zo dat je een camera kunt kopen, en indien deze niet bevalt binnen 2 weken kunt retourneren. Dát is natuurlijk óók een manier om iets te kunnen proberen. Huren is natuurlijk leuk, maar dat kost uiteindelijk, zéker als je besluit zo’n camera uiteindelijk niet te kopen, weer extra geld !

Geef een reactie

