Geen Kenner

Nee,  ik ben inderdaad geen grote kenner van het gevogelte, behalve dan van dat wat ik wel eens op mijn bordje vindt. Het grote voordeel van een reisje langs de Normandische kust in het voorjaar, is dat ik dan in ieder geval mijn kennis nog eens iets kan pogen bij te spijkeren. Zoals hier in het mooie Barfleur. Op een zonnige middag heeft zich op een rots nét buiten de haven een vlucht vogeltjes verzameld, en met behulp van mijn inmiddels al héél oude Elseviers Gids, kom ik tot de conclusie dat dit een vlucht Steenlopertjes moet zijn, waarschijnlijk op weg naar het hoge noorden.

Geef een reactie

